Aktuální vydání

celé číslo

08

2019

MSV 2019 v Brně

celé číslo

Chatbot pomůže řešit problémy s měniči frekvence

Danfoss Drives zavádí do zákaznických služeb anglicky mluvící chatbot. Tento konverzační software, který využívá metody umělé inteligence, řeší různé požadavky zákazníků. Třeba když v měniči frekvence zazní varování nebo nastane porucha či objeví-li se kód alarmu a zákazník zrovna nemá po ruce uživatelskou příručku, aby v ní vyhledal potřebné informace. Chatbot potřebné informace bleskurychle vyhledá a nabídne řešení.

Jde o první chatbot, který slouží jako technická podpora v oblasti pohonů a odpovídá zákazníkům velmi rychle na otázky týkající se frekvenčních měničů značek VACON® a VLT®. Společnost Danfoss Drives takto získala nového zaměstnance, který nikdy nespí, rychle se učí a je k dispozici nepřetržitě.

Chatbot není samozřejmě schopen odpovědět na všechny dotazy zákazníků. Ale poradí si s mnoha rutinními dotazy, které převažují. V okamžiku, kdy již jeho znalosti nejsou dostačující a je nutné se obrátit na zákaznickou podporu. Chatbot je neustále doplňován novými aktualizovanými informacemi. Výborně si chatbot poradí v situacích, kde jsou řešení dobře známa a zdokumentována. A co se týče vystupování, chatbot byl naprogramován tak, aby působil zdvořile nebo dokonce „lidsky.“

Pro funkci chatbota je nejkomfortnější prostředí Chrome, chatbot funguje také na všech mobilních přístrojích s operačními systémy Android a iOS.