Článek ve formátu PDF je možné stáhnout
zde.
Již 46. ročník Mezinárodního vídeňského motorářského sympozia se uskuteční ve dnech 24. až 26. dubna 2024 ve vídeňském paláci Hofburg.
V roce 2024 bude hlavním tématem neutralita dopravy z hlediska emisí skleníkových plynů: diskutovat se bude o e-palivech a zelené elektřině pro elektromobily i o výhodách a nevýhodách vodíkového spalovacího motoru jako bezemisní pohonné jednotky. Na akci vystoupí více než osmdesát vysoce postavených odborníků ze světa vědy a automobilového průmyslu a jeho dodavatelů. Představena bude široká škála technických a strategických inovací v oblasti motorových jednotek automobilů. Očekává se účast více než 1 000 účastníků z přibližně 25 zemí.
Automobilový průmysl se více než kdy předtím zaměřuje na udržitelnost a hospodárnost. Jsou z tohoto hlediska univerzálním řešením elektromobily? Bernhard Geringer, předseda Rakouské společnosti automobilových inženýrů (ÖVK), která je organizátorem sympozia, je přesvědčen, že nikoliv: „Podle okolností mohou být nejvhodnějším řešením různé typy pohonů. To je důvod, proč na sympoziu zaujímáme otevřený přístup. A především, jakékoliv pohony vozidel potřebují obnovitelné zdroje energie. To znamená, že vývoj a rozšíření nových pohonných systémů souvisí i s výrobou energie z obnovitelných zdrojů.“
Letošní Mezinárodní vídeňské motorářské sympozium bude klást zvláštní důraz na přednosti vodíkového spalovacího motoru: „Evropská unie považuje vodíkový motor za pohon bez emisí skleníkových plynů,“ říká Helmut Eichlseder, ředitel Institutu termodynamiky a udržitelných pohonných systémů Technické univerzity ve Štýrském Hradci a místopředseda ÖVK, a doplňuje: „Evropa se v současnosti zaměřuje výhradně na emise samotných vozidel. Zbytek světa však zaujímá systematičtější pohled od výroby a použití vozidel až po jejich likvidaci a recyklaci v rámci oběhového hospodářství. Proto na letošním sympoziu poskytneme dostatek prostoru pro témata spojená s neutralitou z hlediska emisí skleníkových plynů, od energetiky přes techniku hnacích ústrojí po vývoj v oblasti skladování energie, optimalizace chlazení baterií, ale také autonomního řízení.“
Mezi řečníky budou Rebecca Yatesová, viceprezidentka divize Advanced Lubricants Products ve společnosti bp, Karl Rose, bývalý hlavní stratég ve společnosti ADNOC, Ruiping Wang, generální ředitel společnosti Aurobay Holding (Geely/Renault), Helmut List, generální ředitel společnosti AVL List GmbH, Friedrich Eichler, technologický ředitel CNH Industrial Österreich GmbH, nebo Arnd Franz, předseda představenstva skupiny Mahle.
Více informací: https://wiener-motorensymposium.at/en/.
(Bk)