Aktuální vydání

celé číslo

07

2021

Automatizace řízení dopravy a infrastruktury, nabíjecí stanice, autonomní vozidla

celé číslo

Nové webové stránky pro evropské zákazníky – klíčový prvek internetové vize RS Components

V minulém vydání časopisu Automa vyšel článek, který čtenářům představil společnost RS Components a její nabídku. Tento je zase věnován novým webovým stránkám společnosti, jak byly představeny na tiskové konferenci v Římě v září tohoto roku. Zdokonalené webové stránky mají novou funkci inteligentního vyhledávání produktů a propracované funkce prohlížení. Usnadňují tak přibližně osmnácti milionům zákazníků po celé Evropě, včetně České republiky, přístup k více než 550 tisícům produktů z nabídky firmy.
 

Pochopení potřeb zákazníků

 
Spuštění webu předcházel rozsáhlý výzkum způsobu, jakým ho využívají zákazníci společnosti RS Components. Dva roky dotazníkových průzkumů i osobních rozhovorů pomohly společnosti pochopit potřeby a očekávání jejích zákazníků i to, jak si zákazníci představují spolupráci se svým distributorem. Zákazníci uvedli dvě klíčová témata: chtěli mít možnost zobrazit a vybírat produkty způsobem, který by jim vyhovoval; chtěli také více informací a technických údajů o produktech, spolu s nabídkou odpovídajícího příslušenství. Tyto zásadní prvky se staly hlavními principy nového webu.
 

Nový web zaměřený na zákazníka

 
Nový web přináší zákazníkům společnosti RS Components plnohodnotné informace bez ohledu na to, kde se nacházejí nebo z jakého zařízení k němu přistupují. Vylepšené funkce, inspirované nejlepšími zákaznickými weby z celého světa, umožňují zákazníkům snáze vyhledat produkt, který chtějí. Inovovaný vyhledávací algoritmus nového webu poskytuje relevantnější výsledky a umožňuje zákazníkům přizpůsobit výsledky vyhledávání jejich potřebám. K dalším významným vylepšením patří přehlednější informace o cenách a dostupnosti zboží a funkce srovnání produktů. Zákazníci také získávají přístup k řadě prostorových (3D) modelů CAD.
 
Keith Reville, General Manager eCommerce společnosti RS Components, k tomu řekl: „Naši zákazníci nám řekli, že chtějí lepší vyhledávání, které klade minimální nároky na uživatele. Změnili jsme celý koncept našeho webu a učinili jej snáze použitelným, rychlejším a jednodušším. Tato vylepšení velmi snižují počet kliknutí myší potřebných pro nalezení nových produktů a také zlepšují vzhled webu a celý dojem z něj. První ohlasy zákazníků byly velmi pozitivní – nový web se jim líbí, oceňují jeho grafickou podobu i funkčnost a cítí, že skutečně vychází vstříc jejich potřebám. To se odrazilo i na zvýšené návštěvnosti nového webu.“
 

eCommerce – nedílná součást společnosti RS Components

 
eCommerce je základem podnikání společnosti RS Components. Spolu se svým webem společnost RS Components přináší také špičkové webové nástroje pro nákup zboží, vhodné pro malé i velké společnosti. Ve fiskálním roce, který skončil v březnu 2011, tyto kanály zprostředkovaly prodej v hodnotě 575 mil. liber (přibližně 17 miliard českých korun), což představuje meziroční nárůst o 37 %. Více než 53 % obratu skupiny společností je nyní generováno on-line kanály a tento trend dále poroste s tím, jak společnost naplňuje svou strategii eCommerce.
 
Keith Reville dodává: „Jsme průkopníci a globální hráč na poli B2B eCommerce. Svůj první web jsme spustili v roce 1998 a pokračujeme v nastoupené linii spuštěním tohoto nejpokročilejšího transakčního webu v našem oboru. Představuje základní kámen naší internetové vize a důležitý krok v naplňování naší strategie eCommerce.“
 
Nový web společnosti RS Components, lokalizovaný pro osmnáct evropských trhů, naleznou zájemci na adrese www.rs-components.com.
(RS Components)
Obr. 1. Nové webové stránky společnosti RS Components jsou lokalizovány i do českého jazyka
Obr. 2. Keith Reville, General Manager eCommerce společnosti RS Components