Článek ve formátu PDF je možné stáhnout
zde.
Společnost ASM se soustředí na konektivitu a digitalizaci také v oblasti svých technických služeb a podpory. Její ASM Remote Smart Factory představuje novou generaci infrastruktury pro servisní úkony a podporu na dálku. Využívá při tom speciální modul Plug-and-Work Box, integrující osazovací stroje SIPLACE, tiskárny DEK a další systémy ASM do jedné lokální sítě LAN ASM Remote Smart Factory. Z této sítě je následně možné vytvořit zabezpečené spojení s internetovým portálem globální podpory ASM, přičemž se přitom zcela obchází běžná komunikační síť informačního systému uživatele. Servisní technici ASM tak mohou toto spojení používat k připojení na síť ASM Remote Smart Factory u uživatele a na dálku analyzovat provoz všech připojených osazovacích linek a řešit jejich problémy.
Protože však zabezpečení komunikace a bezpečnost dat jsou vždy na prvním místě, je spojení na dálku možné vytvořit jen na základě požadavku zákazníka a technici ASM se musí před každým spojením autentizovat. Všechna přenášená data jsou zašifrována a všechna spojení jsou do detailů zdokumentována a zaznamenána.
Další funkce umožňují technikům zákazníka používat službu ASM Remote Smart Factory např. pro chatování mezi sebou a s techniky ASM nebo jako platformu pro vlastní vzdálený přístup ke strojům a výrobním linkám. Kromě toho, že ASM Remote Smart Factory tvoří základ pro technickou podporu poskytovanou na dálku, může být využívána také pro zajištění cenově výhodných školení a konzultačních služeb.
„Současná struktura servisu v podnicích na výrobu elektroniky je navržena převážně tak, aby umožňovala řešit problémy jednotlivých strojů. Jenže to je třeba změnit, protože stále více výrobních komponent je propojených a místo podpory zajišťované jednotlivými výrobci zařízení nastupují konzultační služby k celým procesům. Stále více se soustředíme na software a optimalizaci konfigurace, distribuované chyby a optimalizaci synchronizace komplexních procesů. Pro efektivní podporu je třeba mít přístup k provozním datům a nastavením všech strojů i systémů a rovněž možnost zajišťovat aktivní asistenci a aktualizace softwaru v rámci prediktivní a preventivní údržby. ASM Remote Smart Factory to všechno umožňuje a přitom vyhovuje nejvyšším požadavkům standardů kybernetické bezpečnosti,“ říká Waldemar Christen, Senior Director pro Global Service společnosti ASM Assembly Systems.
Všechna zařízení ASM jsou propojena
Na straně zákazníka je rozhodující komponentou sítě ASM Remote Smart Factory modul ASM Plug-and-Work Box. Propojuje všechny osazovací stroje SIPLACE, tiskárny DEK a ostatní systémy ASM, jež jsou součástí výrobní linky, do sítě ASM Remote Smart Factory. Pro konfiguraci sítě, přidělování práv apod. se používá ASM Remote Smart Factory Cockpit, speciální program, který ASM dodává svým zákazníkům.
Současné bezpečnostní standardy
Jestliže zákazník požaduje technickou podporu, ASM Plug-and-Work Box vytvoří na transportní vrstvě šifrované spojení VPN s globálním internetovým portálem podpory ASM. Jakýkoliv vzdálený přístup musí být požadován zákazníkem, který se autentizuje pomocí servisního kódu. Také technici ASM, kteří se chtějí připojit, se musí autentizovat. Zákazník má po celou dobu nad vzdáleným připojením plnou kontrolu. Může odepřít připojení konkrétním technikům, zakázat určité operace (např. umožní jen pohled na data, ale ne změnu parametrů) nebo může zakázat přístup k určitým strojům. Všechna komunikační data jsou šifrována, každá aktivita je zaznamenána a všechna data přenášená do ASM jsou ukládána odděleně a po skončení komunikace automaticky smazána.
Přínosy sítě ASM Remote Smart Factory jsou zvláště výrazné při technické podpoře. Po přihlášení mohou technici ASM analyzovat a optimalizovat činnost všech strojů, systémů a nástrojů, k nimž mají přístup. Mohou dokonce instalovat nový software. To výrazně usnadňuje zákazníkům jejich práci. ASM Remote Smart Factory dokonce umožňuje technikům na dálku optimalizovat složité procesy, a to ty, které jsou alokovány na několik linek. Jestliže hardware vyžaduje manuální zásah, technici ASM mohou použít videochat a mobilní zařízení jako notebooky, tablety nebo datové brýle, aby zákazníka provedli jednotlivými kroky.
Více než servis
Chatovací funkce a správa na dálku v ASM Smart Remote Factory jsou dostupné také interním týmům zákazníka. Navíc mohou být použity i pro plánované nebo ad hoc školení pracovníků na obou stranách – vždy s možností využívat reálná provozní data nebo okamžitě přenášet zdokonalená nastavení na konkrétní zařízení v provozu u zákazníka.
(ASM Assembly Systems)
Obr. 1. ASM Remote Smart Factory představuje novou úroveň servisních služeb