Článek ve formátu PDF je možné stáhnout
zde.
Mnoho firem se v současnosti potýká s nedostatkem volných finančních prostředků, ale zároveň si uvědomuje, že neúčastí na veletrhu by svou situaci a budoucí vyhlídky dále zhoršilo. Společnost Veletrhy Brno vychází firmám postiženým ekonomickou krizí vstříc a nabízí jim konkrétní pomoc v podobě akčních cen a speciálních bonusů.
Přihlášky za zvýhodněnou cenu až do konce května
Strojírenství patří k odvětvím, na které recese dolehla nejtíživěji. Velká část firem čelí poklesu poptávky nebo se obává zmenšení objemu zakázek v dalším období. Někteří tradiční vystavovatelé MSV z tohoto důvodu rozhodnutí o účasti na veletrhu stále odkládají, popř. hledají nové a efektivnější formy své účasti. Společnost Veletrhy Brno proto přistoupila k mimořádnému prodloužení období, ve kterém je možné podat přihlášku k účasti za zvýhodněnou cenu za výstavní plochu. Vystavovatelé veletrhů MSV a Transport a Logistika tuto možnost mají až do 30. května 2009.
Dalším mimořádným opatřením, které průmyslovým firmám usnadní rozhodování o účasti, je snížení záloh za výstavní plochu. U stánků do 20 m2se letos požaduje záloha ve výši 20 %, u stánků do 100 m2ve výši 15 % a firmy s největšími expozicemi, nad 100 m2, zaplatí předem pouze 10 %. Přihláška k účasti tak nebude vystavovatelům vázat více disponibilních finančních prostředků, než je nezbytně třeba.
Program Benefit 2009
Program Benefit 2009 nabízí novým i již přihlášeným vystavovatelům mnoho výhod, které mohou účast na veletrhu významně zlevnit. Skladba bonusů přitom vychází z průzkumů realizovaných v minulých ročnících a zaměřuje se na oblasti, které byly vystavovateli nejčastěji kritizovány.
Vystavovatelé jistě přivítají dvacetiprocentní cenové zvýhodnění přívodů elektrické energie i stlačeného vzduchu. Současně se o 15 % zlevňují manipulační práce v areálu výstaviště, které využívají zejména firmy s rozměrnějšími exponáty.
Další výhodou pro účastníky letošního ročníku je připojení WiFi zdarma a možnost bezplatného parkování na mimoareálových parkovištích nebo v hale Expoparking; nabídka je omezena pouze kapacitou.
Uspořit lze také na pronájmu výstavní plochy. Jestliže firma nechce investovat do rozsáhlé expozice, může zaujmout patrovým stánkem, který zaručeně upoutá pozornost návštěvníků. Patrovou plochu lze letos pronajmout s 50% cenovým zvýhodněním.
Reklama v areálu výstaviště je nabízena s 20% slevou; vztahuje se na pronájem reklamních ploch a nosičů i na realizaci reklamních aktivit.
Zcela zdarma budou firemní pozvánky s poukazem na volný vstup – oblíbený marketingový nástroj vystavovatelů, který využívá až 25 % oslovených adresátů. Za uplatněné pozvánky letos nebude vystavovatelům účtován žádný doplatek, takže mohou oslovit více svých zákazníků a obchodních partnerů.
Vystavovat je třeba i v době recese
Zkušenosti ukazují, že rezignovat na marketingové aktivity znamená přiznat porážku. Pořadatelé MSV ve srovnání se stejným obdobím loňského roku registrují přibližně desetiprocentní pokles přihlášených firem. Potěšitelný je však zájem vystavovatelů ze zahraničí, např. z Německa, Nizozemí, Švýcarska, Francie, Itálie, Polska a Ruska, ale také z asijských zemí.
Vystavovatelé oceňují především to, že MSV přitahuje pozornost stotisícové odborné klientely nejen z České republiky, ale z celé střední Evropy. Z výzkumů vyplývá, že 26 % návštěvníků MSV přichází na veletrh nakoupit produkty a služby a 55 % návštěvníků sem přijíždí za obchodními jednáními a navazovat nové obchodní kontakty. To je ohromný potenciál a firmy, které se umí na veletrh připravit a zajímavě představit své produkty, z toho mohou hodně vytěžit. Výjimkou určitě nebude ani letošní ročník, třebaže pořadatelé vzhledem k ekonomické situaci očekávají méně okázalé expozice. Může to být dokonce impulz pro menší firmy, které dosud nenašly odvahu prezentaci na velkém mezinárodním veletrhu vyzkoušet.
(Veletrhy Brno)